Select Language

Посібник зі встановлення направлених гальмівних колодок

Направлені гальмівні колодки є відносно новим виробом на ринку. Вони розроблені виробниками автомобілів як спосіб контролювання та зменшення шуму, вібрації та жорсткості під час гальмування. Направлені гальмівні колодки мають асиметричну конструкцію, щоб гальмівна колодка торкалася гальмівного диска під кутом.

Кут створюється або фаскою, або серпоподібним вирізом. Результатом обох методів є тихіша гальмівна система, яка одночасно показує таку ж високу ефективність гальмування, що і стандартні гальмівні колодки. Дізнайтеся більше про направлені гальмівні колодки тут:

Завантажити PDF

Спочатку давайте дізнаємось, яка різниця між направленими гальмівними колодками з фаскою та серпоподібним вирізом.

Направлені гальмівні колодки з фаскою

В направлених гальмівних колодках з фаскою використовується скошення, яке є перехідною поверхнею між двома гострими кромками, на фрикційній поверхні. Фаска не дає передній кромці гальмівної колодки підніматися від гальмівного диска та забезпечує рівномірне зношування колодки і зменшує шум. 

Під час встановлення направлених гальмівних колодок з фаскою слідкуйте за напрямними стрілками на колодках. Якщо на колодках немає стрілок і є тільки одна фаска, встановлюйте гальмівну колодку так, щоб фаска була передньою кромкою, якою колодка вперше торкається гальмівного диска. Якщо фаска є на обох краях колодки, край з більшою площею фаски повинен використовуватися в якості передньої кромки, яка першою торкається гальмівного диска.

Направлені гальмівні колодки із серпоподібним вирізом

В направлених гальмівних колодках із серпоподібним вирізом є виріз серпоподібної форми у протишумовій прокладці несучої пластини. Ця прокладка є амортизуючим пристроєм, який закріплений на задній стороні гальмівної колодки. Вона зменшує та гасить вібрації у гальмівній колодці та служить тепловим бар’єром, який розподіляє температуру по всій колодці для забезпечення більш рівномірного гальмування. Виріз дозволяє поршню супорта штовхати гальмівну колодку під потрібним кутом, завдяки чому знижується шум та забезпечується рівномірне зношування гальмівної колодки.

Під час встановлення направлених гальмівних колодок з серпоподібним вирізом слідкуйте за напрямними стрілками на колодках. Якщо на колодках немає стрілок, встановлюйте гальмівну колодку так, щоб серпоподібний виріз був передньою кромкою, яка іде горизонтально вздовж гальмівного диска. Якщо гальмівна колодка встановлюється в протилежному напрямку, ви будете чути сильний скрегіт гальм.

Як встановити направлені гальмівні колодки

 

Якщо ви виявили проблему з гальмами або бажаєте покращити ефективність гальмування, саме час замінити гальмівні колодки. Але чи знаєте ви, що вам потрібно, і як це зробити?

1. Зберіть все, що вам потрібно

Перед початком роботи переконайтеся, що у вас є всі інструменти, замінні деталі та матеріали, які потрібні для виконання роботи.
Можливо це будуть:

Інструменти:

  • Викрутка 4 в 1
  • С-образні затискачі
  • Акумуляторна дриль
  • Ганчірки
  • Ключ-храповик з набором головок
  • Дротова щітка

Замінні деталі:

  • Направлені гальмівні колодки
  • Гальмівні диски
  • Противібраційні затискачі

Матеріали:

  • Вінілова трубка 1/4 дюйма
  • Аерозольний очищувач гальм
  • Синій та червоний герметик для різьби
  • Скляна банка
  • Металевий дріт
  • Протизадирна змазка на основі нікелю
  • Полірувальні подушечки
  • Синтетична високотемпературна змазка для гальм
  • Спрей-розчинювач іржі

2. Зніміть колесо

Потрібно завжди працювати з однієї сторони автомобіля. Так ви можете точно визначити положення всіх затискачів, пружин та інших компонентів.

Спочатку потрібно відкрутити гайки кріплення колеса, коли воно стоїть на землі. Потім підніміть одну сторону автомобіля за допомогою домкрату, підставивши додаткові опори під двигун для додаткової безпеки. Зніміть колесо повністю.

3. Відкрутіть та зніміть гальмівний супорт

Відкрутіть болти кріплення та штуцер прокачування гальмівного супорта. Трохи вкрутіть штуцер на місце.

Підніміть гальмівний супорт з гальмівного диска та помістіть його зверху монтажного кронштейна.

4. Вдавіть поршень в гальмівний супорт

Під’єднайте один кінець зливної трубки до штуцера прокачування, а інший кінець трубки помістить у скляну банку. Відкрийте штуцер прокачування та вдавіть поршень в гальмівний супорт, щоб гальмівна рідина вийшла з нього. Після цього затягніть штуцер прокачування та від’єднайте зливну трубку. Прикріпіть гальмівний супорт до пружини підвски або стійки металевим дротом так, щоб він не коливався, доки ви працюєте з гальмом.

Зніміть кронштейн гальмівного супорта. Зверніть увагу, чи покриті болти кронштейна червоним або синім герметиком для різьби. Це потрібно для того, щоб під час встановлення болтів покрити різьбу таким самим фіксатором різьби.

5. Змініть гальмівний диск

Відкрутіть притискний гвинт гальмівного диска. У багатьох випадках ця задача є дуже складною. Тому спочатку нанесіть спрей-розчинювач іржі на гвинт та почекайте мінімум 15 хвилин. Після цього спробуйте відкрутити гвинт. Після видалення гвинта зніміть гальмівний диск зі ступиці.

6. Дуже важливим є очищення

Більшість проблем з гальмами, включаючи шум та вібрацію, викликана неналежним очищенням або встановленням. Належне очищення та встановлення означає:

  • Повне видалення з кронштейна гальмівного супорта іржі.
  • Застосування для болтів гальмівного супорта аерозольного очищувача гальм та перевірка на наявність корозії (за наявності корозії необхідна заміна).
  • Заміна противібраційних затискачів і всіх інших зношених компонентів гальм.
  • Змащування болтів і встановлення нових гумових пильовиків.
  • Повне видалення іржі та бруду зі ступиці колеса за допомогою полірувальних подушечок, встановлених на дриль для полегшення роботи.
  • Очищення нових гальмівних дисків та обприскування їх аерозольним очищувачем гальм. Промивання гарячою мильною водою за допомогою жорсткої щітки та повне висушування.

7. Повторне встановлення

Прийшов час встановити гальмівні механізми не місце. Надіньте гальмівний диск на ступицю, вирівняйте отвір під стопорний гвинт із різьбовим отвором у ступиці. Затягніть гвинт (див. посібник користувача), нанесіть правильний фіксатор різьби на болти кронштейна гальмівного супорта та встановіть кронштейн супорта на місце.

Нанесіть тонкий шар змазки для гальм на зворотну сторону протишумових прокладок, встановіть їх на місце (див. інструкції щодо гальмівних колодок з фасками та серпоподібними вирізами) і встановіть пружини. Встановіть на місце гальмівний супорт.

8. Заключні задачі

Щоб завершити процес встановлення, опустіть автомобіль, щоб колесо торкнулося землі. Виставте динамометричний ключ на половину заданого моменту затягування (див. посібник користувача) та затягніть гайки кріплення колеса хрест-навхрест. Виставте ключ на повний момент затягування і затягніть гайки повністю аналогічним способом. Повністю опустіть автомобіль та зніміть домкрат.

Повторіть дії для іншого колеса тієї самої осі. Рекомендується завжди одночасно міняти гальмівні колодки на обох колесах однієї осі.

Також важливо провести випробування. Коли двигун вимкнено, декілька раз натисніть гальмівну педаль, щоб вона стала жорсткою. Потім виконайте тестову поїздку на невеликій швидкості, щоб переконатися, що гальмівні колодки працюють. На завершення подивіться посібник користувача автомобіля, щоб дізнатися, чи не потрібні для конкретної марки та моделі автомобіля спеціальні способи притирання гальмівних колодок.

Направлені гальмівні колодки Ferodo

Для отримання додаткової інформації щодо встановлення направлених гальмівних колодок завантажте посібник зі встановлення направлених гальмівних колодок марки Ferodo.

 

Дані, наведені в цій статті, призначені лише для інформаційних цілей і не можуть замінити професіональних порад сертифікованого спеціаліста. Якщо у вас є конкретні питання або проблеми стосовно будь-якої теми, наведеної у статті, ми рекомендуємо проконсультуватися із сертифікованим спеціалістом. Ні за яких обставин ми не нестиме відповідальність за будь-які втрати або пошкодження, пов’язані з вашим власним інтерпретуванням даних статті.

Share
Пов’язані випробування
loading...