Select Language

Вібрація під час гальмування у вас під контролем

Завантажити PDF

     ПРИЧИНА 1   —   ПРИЧИНА 2   —   ПРИЧИНА 3


Вібрація під час гальмування — це вібрація, яка відчувається на рульовому колесі та підвісці, коли гальма задіються на певній швидкості та з певним зусиллям. Вона може бути ледь відчутною або дуже сильною та відчуватися як на гальмівній педалі, так і на рульовому колесі.

ferodo-support-techtips-judder-visu1-2016
ferodo-support-techtips-judder-visu2-2016

ПРИЧИНИ ТА СПОСОБИ УСУНЕННЯ

ПРИЧИНА 1: ТОРЦЕВЕ БИТТЯ СТУПИЦІ ТА/АБО ДИСКА

ferodo-support-techtips-judder-visu3-2016

Вібрація під час гальмування може бути викликана неправильним встановленням гальмівного диска з порушенням центрування по відношенню до ступиці або гальмівного супорта. Ось деякі ознаки несправності та способи її усунення, які допоможуть вам зрозуміти, що це саме той випадок:

Перевірте, чи немає іржі або бруду на поверхні ступиці колеса
НАВІЩО? Іржа або бруд порушують контакт між диском та ступицею.
УСУНЕННЯ: демонтуйте диск та очистіть обидві поверхні, щоб видалити іржу та інші забруднення.

Перевірте, чи не деформована контактна поверхня ступиці внаслідок завеликого моменту затягування
НАВІЩО? Надмірне зусилля під час затягування установочних гвинтів веде до появи вібрацій під час натискання гальмівної педалі.
УСУНЕННЯ: замініть диски, не прикладайте надмірне зусилля під час затягування гвинтів.

Перевірте ступицю на предмет деформації
НАВІЩО? Хоча це і трапляється рідко, але ступиця може деформуватися. Встановлення диска на деформовану ступицю завжди веде до вібрації під час гальмування. Те ж саме відбувається, якщо перед встановленням диска не видалити з поверхні ступиці іржу.
УСУНЕННЯ: після встановлення диска завжди перевіряйте його торцеве биття за допомогою циферблатного індикатора. Якщо торцеве биття виходить за межі допуску, спробуйте змінити положення диска, доки торцеве биття не буде знаходитися в межах допуску. Якщо торцеве биття залишається за межами допуску, потрібно виконати технічне обслуговування ступиці.

Перевірте, чи правильно встановлені легкосплавні диски

НАВІЩО? Поширеною причиною торцевого биття гальмівного диска в останні роки є неправильне встановлення універсальних легкосплавних дисків. Оскільки однаковий диск використовується на ступиці різних типів та розмірів, механіки встановлюють на втулки коліс проставки. Якщо проставка загублена або пошкоджена, колесо неможливо правильно відцентрувати.
УСУНЕННЯ: під час встановлення колеса підведіть індикатор торцевого биття до задньої робочої поверхні диска та виміряйте торцеве биття. Після встановлення за затягування колеса індикатор покаже торцеве биття. Можливо, потрібно бути замінити колесо.

ПРИЧИНА 2: СИЛЬНЕ ПЕРЕГРІВАННЯ ТА ДЕФОРМАЦІЯ ГАЛЬМІВНОГО ДИСКА

Будь-яке серйозне підвищення температури може стати причиною деформації металу диска в різних його зонах. У цих «гарячих точках» стикаються гальмівна колодка і диск, і з’являється вібрація. Ось деякі ознаки несправності та способи її усунення, які допоможуть вам зрозуміти, що це саме той випадок:

Перевірте наявність ознак неправильної роботи гальма
НАВІЩО? Неправильна робота гальма є найбільш поширеною причиною перегрівання. Конструкція дисків дозволяє їм швидко охолоджуватися між натисненнями педалі гальма. Але коли гальма задіються інтенсивно та часто, наприклад, під час руху гірськими дорогами, у гальмівних дисків немає достатньо часу, щоб розсіяти тепло.
УСУНЕННЯ: сині плями на поверхні гальмівного диска вказують на перегрівання. Диски з синіми плямами та/або більш темного кольору в деяких зонах неможливо відремонтувати і їх потрібно ЗАВЖДИ замінювати разом з гальмівними колодками.

Перевірте якість гальмівних колодок
НАВІЩО? Гальмівні колодки поганої якості можуть легко перегрітися, особливо під час сильного гальмування. Надмірне тепло від колодок може бути причиною перегрівання гальмівного диска, що призводить до його деформування.

УСУНЕННЯ: як і в попередньому прикладі подивіться, чи немає на поверхні гальмівного диска синіх плям. Якщо їх немає, проінформуйте водія про ризики використання гальмівних колодок низької якості. Якщо на гальмівному диску є сині плями, ЗАВЖДИ замінюйте гальмівні колодки та диск.

ПРИЧИНА 3: НЕРІВНОМІРНА ТОВЩИНА ГАЛЬМІВНОГО ДИСКА

Товщина гальмівного диска в різних місцях може відрізнятися. Для ефективного гальмування диск повинен мати однакову товщину. Якщо фрикційна поверхня нерівна, гальмівна колодка втрачає і відновлює контакт з диском під час його обертання. А це викликає вібрацію під час гальмування. Ось деякі ознаки несправності та способи її усунення, які допоможуть вам зрозуміти, що це саме той випадок:

Перевірте разом з водієм, чи правильно притерті гальма
НАВІЩО? Щоб гальма показували найкращу ефективність, важливо виконати процедуру припрацювання. Спочатку на педаль гальма слід натискати з невеликим зусиллям, щоб рівний шар фрикційного матеріалу було перенесено з гальмівних колодок на диск. Сполучення поверхонь таким чином покращує безпеку та запобігає вібраціям, викликаним нерівномірною товщиною гальмівного диска.
УСУНЕННЯ: попередити простіше, ніж усунути. Кожного разу при встановленні нових гальмівних колодок інформуйте водія, що він повинен уникати різких гальмувань впродовж перших 200 км. Якщо погане притирання є результатом нерівномірної товщини гальмівного диска, може бути достатньо притерти гальма ще раз. Якщо поверхня диска не вирівнюється, єдиним рішенням є заміна як гальмівних колодок, так і дисків. Для вашої зручності Ferodo опублікувала для вас брошуру з корисними порадами водію, яку ви можете передати клієнту. В ній наведено декілька порад і підказок для оптимізації гальмівних систем.  За додатковою інформацією зверніться до представника Ferodo.

Перевірте, чи немає заїдання у гальмівному супорті
НАВІЩО? Заїдання поршня або ковзаючого штифта гальмівного супорта веде до прикладання нерівних зусиль до кожної сторони гальмівного диска, що призводить до нерівномірного зношування або нерівномірності товщини диска.
УСУНЕННЯ: ця проблема зазвичай викликана корозією або брудом. Тому виконайте належне технічне обслуговування гальмівного супорта з проблемою заїдання, щоб запобігти повторному виникненню проблеми, та замініть гальмівні колодки та диски.

Перевірте, чи немає бруду або іржі на поверхні гальмівного диска
НАВІЩО? Під час гальмування частина фрикційного матеріалу гальмівних колодок переноситься на гальмівний диск. Але якщо гальмівні колодки мають погану якість, фрикційний матеріал може розподілятися по диску нерівномірно, змінюючи товщину та паралельність диска.
УСУНЕННЯ: якщо нерівномірність товщини диска мінімальна, достатньо почистити відкладення фрикційного матеріалу щіткою або наждачним папером та провести випробування гальм на дорозі. Якщо цим поверхня диска не вирівнюється, єдиним рішенням є заміна гальмівних колодок і дисків.

Перевірте наявність відбитку гальмівної колодки на дисках
НАВІЩО? Якщо утримувати гальмівну педаль натиснутою, коли гальма перегрілися, на диску може з’явитися відбиток гальмівної колодки або до нього можуть прикипіти частинки матеріалу колодки. Нерівномірність товщини гальмівного диска часто можна побачити у вигляді контуру гальмівної колодки на поверхні диска.
УСУНЕННЯ: зазвичай може бути достатньо видалити відбиток гальмівної колодки за допомогою щітки або наждачного паперу.

Пов’язані технічні поради
loading...