Select Language

Шум під час гальмування у вас під контролем

Завантажити PDF

Шум під час гальмування є однією з основних причин відвідати СТО. Проблема може мати комплексний характер і її часто складно вирішити.

ЩО ТАКЕ ШУМ ПІД ЧАС ГАЛЬМУВАННЯ?

Шум під час гальмування, зазвичай, виникає від вібрації на ділянці колісної частини автомобіля між самим колесом та з’єднанням з шасі. В появі шуму часто звинувачують саму гальмівну колодку, але він може створюватись будь-якою деталлю, від ступичного підшипника до шарової опори. Це нормально, коли в гальмівній системі існує невелика вібрація, але зазвичай вона не така інтенсивна, щоб її було чутно.



A. ТИПИ ШУМІВ, ЯКІ ВІДЧУВАЮТЬ ВОДІЇ

ferodo-support-techtips-brakenoise-brake-table-2016

НИЗЬКОЧАСТОТНІ ВІБРАЦІЇ — ГЛУХИЙ ШУМ

ferodo-support-techtips-brakenoise-brake-visu-2016
ОПИС 

Низький шум з частотою нижче 300 Гц.

ПРИЧИНИ
  • Неправильний зазор (неправильне встановлення на ступицю або нерівномірність товщини диска).
  • Пошкодження диска.
УСУНЕННЯ

Замініть диск та очистіть і змажте всі поверхні гальмівного вузла згідно з інструкціями виробника автомобіля.

СЕРЕДНЬОЧАСТОТНІ ВІБРАЦІЇ — СКРЕГІТ

ferodo-support-techtips-brakenoise-brake-visu2-2016
ОПИС

Шум з частотою від 300 до 5000 Гц.

ПРИЧИНИ
  • Переміщення поршня супорта із заїданням.
  • Неплощинність робочих поверхонь диска.
  • Неправильне встановлення колодок.
  • Неправильне розміщення протишумних деталей (наприклад, прокладок).
  • Дуже мала товщина диска.
ferodo-support-techtips-brakenoise-brake-visu3-2016
УСУНЕННЯ
  • Очистіть та змажте компоненти супорта.
  • Переконайтеся, що торцеве биття диска (після встановлення на ступицю) не перевищує 0,1 мм.
  • Очистіть поверхню ступиці, обробіть поверхню диска.
  • Замініть диск та переконайтеся, що гальмівні колодки, прокладки та аксесуари встановлено правильно.
  • Розгляньте можливість зниження інтенсивності шуму за рахунок встановлення прокладок або гальмівних колодок з функцією зменшення шуму.

ВИСОКОЧАСТОТНІ ВІБРАЦІЇ — ВИСК

ОПИС

Шум з частотою більше 5 кГц.

ПРИЧИНИ

Найбільш поширеною причиною виску є молекулярні вібрації всередині фрикційного матеріалу під час прилягання до гальмівного диска.

УСУНЕННЯ

Замініть комплект гальмівних колодок. Також перевірте, щоб аксесуари (наприклад, фіксатори супорта) були встановлені правильно та належним чином.

ДУЖЕ ВИСОКОЧАСТОТНІ ВІБРАЦІЇ — УЛЬТРАЗВУК

ОПИС

Шум з частотою більше 12 кГц знаходиться за межами звукового сприйняття людини.

B. СТАН ФРИКЦІЙНИХ ПОВЕРХОНЬ МОЖЕ БАГАТО РОЗПОВІСТИ

Зовнішній вигляд фрикційних поверхонь може бути гарним показником причин виникнення шуму. Підніміть автомобіль на підйомнику, зніміть гальмівні колодки та огляньте фрикційні поверхні, щоб проаналізувати можливі проблеми. Нижче наведені п’ять ознак, пов’язаних з виникненням шуму.

ОЗНАКИ ТА СПОСОБИ УСУНЕННЯ ШУМУ

КОНУСНІСТЬ КОЛОДОК

Solving-Noise-visu5

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД: нерівномірне зношування, конусність гальмівних колодок.

ПРИЧИНИ: перекіс гальмівного супорта, супорт рухається із заїданням, завеликий зазор супорта.

НАСЛІДКИ: передчасне зношування гальмівної колодки, нерівномірне гальмівне зусилля, шум.

УСУНЕННЯ: замініть комплект гальмівних колодок, виконайте технічне обслуговування гальмівного супорта.

НЕРІВНОМІРНЕ ЗНОШУВАННЯ

Solving-Noise-visu6

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД: нерівномірне зношування поверхні гальмівної колодки.

ПРИЧИНИ: нерівномірне зношування гальмівного диска (на диску видно смугу зношування).

НАСЛІДКИ: скрегіт та глухий шум, передчасне зношування гальмівної колодки.

УСУНЕННЯ: замініть гальмівні диски та колодки.

НЕРІВНОМІРНЕ ЗНОШУВАННЯ НА ОДНІЙ ОСІ

Solving-Noise-visu7

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД: одна або більше гальмівних колодок на одній осі має(ють) значне зношування.

ПРИЧИНИ: заїдання направляючих штифтів або поршня супорта.

НАСЛІДКИ: під час гальмування автомобіль тягне в одну сторону, нерівномірне та швидке зношування гальмівної колодки, скрегіт та глухий шум.

УСУНЕННЯ: виконайте технічне обслуговування направляючих та поршнів супортів, замініть гальмівні колодки. Перевірте гальмівні диски.

ПОШКОДЖЕНА НЕСУЧА ПЛАСТИНА ГАЛЬМІВНОЇ КОЛОДКИ

Solving-Noise-visu8

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД: пошкоджена несуча пластина гальмівної колодки.

ПРИЧИНИ: неправильний монтаж, під час встановлення було застосовано надмірне зусилля.

НАСЛІДКИ: зниження ефективності гальмування, нерівномірне зношування, глухий шум.

УСУНЕННЯ: повністю замініть комплект гальмівних колодок.

ПОШКОДЖЕННЯ ПОРШНЯ

Solving-Noise-visu9

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД: протишумові деталі (гумове покриття/прокладка) пошкоджені поршнем.

ПРИЧИНИ: поршень не втягується повністю. Інтенсивне використання гальм.

НАСЛІДКИ: перегрівання, шум.

УСУНЕННЯ: замініть комплект гальмівних колодок, виконайте технічне обслуговування гальмівного супорта.

C. ЗАПОБІГАННЯ ВИНИКНЕННЮ ШУМУ

Найпростіший спосіб не допустити проблем подібного роду — це забезпечити правильний монтаж гальмівних колодок та супорта.

Поради щодо правильного монтажу:

ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu-2016
  • Зніміть та очистіть всі направляючі та пальці гальмівного супорта. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu2-2016
  • Використовуйте наждачний папір для чищення упорних приливів гальмівного супорта і колодки тільки за наявності сильної іржі або сильного забруднення. 
    Примітка: важке ковзання гальмівного супорта може призвести до виникнення конусності колодок та їх нерівномірного зношування на одній осі, що викликає скрегіт та глухий шум.
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu3-2016
  • Щоб забезпечити вільне переміщення і запобігти заїданню штифтів в корпусі супорта, змащуйте їх відповідною змазкою. Крім того, потрібно перевірити стан пильників направляючих штифтів, щоб запобігти потраплянню води. 
    Примітка: якщо штифти не змащені, вони можуть заїдати, що призведе до конусоподібного зношування і виникнення шуму. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu4-2016
  • Перевірте, чи вільно рухається поршень, повністю втягнувши його. Це важливо з метою запобігання пошкодженню прокладки або гумового покриття. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu5-2016
  • Перевірте, щоб гальмівні колодки вільно та легко входили у кронштейни супорта. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu6-2016
  • У разі необхідності видаліть задири на краях гальмівної колодки. 
    Примітка: якщо гальмівна колодка не рухається вільно у кронштейнах, вона починає контактувати з дисками, що призводить до появи скреготу та нерівномірного зношування колодок на одній осі. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu7-2016
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu7-2016
  • В окремих випадках (наприклад, за наявності старого іржавого гальмівного супорта) рекомендується злегка змастити контактні поверхні між металевою несучою пластиною та напрямними змазкою на основі міді згідно з інструкціями виробника автомобіля. 
    Примітка: НЕ допускайте попадання змазки на фрикційний матеріал. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu8-2016
  • Установіть датчики зносу в гальмівні колодки або на них, коли це доцільно. 
  • Вкрутіть кріпильні болти в гальмівний супорт. 
  • Замініть болти з різьбовим герметиком на нові. 
ferodo-support-techtips-brakenoise-avoid-visu9-2016
  • Дотримуйтесь рекомендацій щодо правильного моменту та послідовності затягування.
  • Після повторного монтажу гальмівного супорта натискайте на гальмівну педаль до тих пір, доки її хід не складе одну третину від повного ходу.
  • Перевірте, чи правильно працюють гальма, включаючи втягування колодки. 
  • Встановіть на місце колесо. Якщо колесо крутиться вільно, автомобіль готовий до експлуатації. 
    Примітка: перед поверненням автомобіля клієнту проведіть його випробування на дорозі, щоб переконатися в повній працездатності гальмівної системи. Коли ви повертаєте автомобіль водію, дайте йому рекомендації щодо правильної процедури притирання гальм для забезпечення належної ефективності гальмування. Для цього ми створили буклет 
    «Поради водію», який можна використати для цих цілей. Зверніться до місцевого представника компанії.
Пов’язані технічні поради
loading...