Select Language

Схеми пошуку несправностей гальмівних дисків

Неправильне встановлення 1

trouble-tracers-discs-assembly1
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Деформація поверхні контакту зі ступицею та/або тріщини навкруги посадочних отворів.

ПРИЧИНИ

Неправильна послідовність затягування. Було прикладено недостатній момент затягування.

НАСЛІДКИ

Вібрація, особливо при початкових гальмуваннях.

УСУНЕННЯ

Замініть диски та дотримуйтесь правильної послідовності затягування гвинтів і рекомендованих виробником моментів затягування.

Неправильне встановлення 2

trouble-tracers-discs-assembly2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Відокремлення або деформація поверхні контакту зі ступицею.

ПРИЧИНИ

Надмірне затягування гвинтів та недотримання рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування.

НАСЛІДКИ

Відокремлення контактної поверхні диска. Повний вихід гальм з ладу.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів.

Неправильне встановлення 3

trouble-tracers-discs-assembly3
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування поверхні гальмівної колодки.

ПРИЧИНИ

Нерівномірно зношений гальмівний диск або «зношені краї» на ньому призведуть до таких самих відбитків на гальмівній колодці.

НАСЛІДКИ
  • Скрегіт та глухий шум.
  • Передчасне зношування гальмівної колодки.
УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки.

Неправильне встановлення 4

trouble-tracers-discs-assembly4
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Деформація поверхні контакту зі ступицею та/або тріщини навкруги неї.

ПРИЧИНИ

Дуже високий момент затягування установочних гвинтів.

НАСЛІДКИ

Вібрації, які з’являються вже при початкових гальмуваннях і потім не зникають.

УСУНЕННЯ

Замініть диски, і не прикладайте надмірне зусилля під час затягування гвинтів. Установочні гвинти призначені лише для забезпечення правильного позиціонування диска.

Неправильне встановлення 5

trouble-tracers-discs-assembly5
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Бруд та/або іржа на поверхні контакту зі ступицею.

ПРИЧИНИ

Забруднення на поверхні контакту зі ступицею можуть призвести до зміщення під час встановлення, що веде до нерегулярного контакту між гальмівною колодкою та поверхнею диска і нерівномірного зношування диска.

НАСЛІДКИ

Нерівномірна товщина диска, що веде до коливання поверхні диска, в результаті чого з’являються шум та вібрація. Цей ефект сильно прогресує в процесі використання гальм.

УСУНЕННЯ

Зніміть гальмівний диск та ретельно очистіть поверхні ступиці колеса та диска, видаляючи іржу та інші відкладення. Перевірте, щоб опорна поверхня не була ні деформованою, ні пошкодженою. Замініть диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. 

Неправильне встановлення 6

trouble-tracers-discs-assembly6
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Відокремлення головки гальмівного диска від його робочої поверхні.

ПРИЧИНИ

Механічна напруга внаслідок зміщення. Неправильне встановлення або позиціонування гальмівного супорта та диска ведуть до постійного асиметричного зношування гальмівної поверхні, що врешті-решт призводить до відокремлення головки.

НАСЛІДКИ

Спочатку гучний шум та вібрація під час гальмування, а потім механічне пошкодження внаслідок відокремлення головки.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. Перед встановленням дисків перевірте вирівнювання та монтаж корпусу супорта на осі.

Несправність пов’язаного компонента 1

trouble-tracers-discs-associated1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Канавки на диску.

ПРИЧИНИ

Поява глибоких канавок викликана потраплянням абразивних частинок між гальмівними колодками та диском. Сторонні забруднення можуть попадати ззовні гальмівної системи (дорога, бруд, вода) або з погано змішаного фрикційного матеріалу.

НАСЛІДКИ

Шум під час гальмування та звичайного руху та зниження ефективності гальмування внаслідок зменшення площі контактної поверхні гальм.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні колодки та диски.

Несправність пов’язаного компонента 2

trouble-tracers-discs-associated2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Забруднення поверхні гальмівного диска – глазурування та/або темні плями.

ПРИЧИНИ

Попадання частинок фрикційного матеріалу на поверхню гальмівного диска. Це зазвичай відбувається, коли встановлено гальмівні колодки поганої якості.

НАСЛІДКИ

Вібрація, зниження ефективності гальмування та жорстка гальмівна педаль.

УСУНЕННЯ

Встановлюйте тільки гальмівні колодки високої якості, які мають фрикційний матеріал, що підходить для гальмівної системи та автомобіля.

Несправність пов’язаного компонента 3

trouble-tracers-discs-associated3
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування гальмівних поверхонь. Сині плями посередині гальмівної поверхні. Можливе виникнення тріщин.

ПРИЧИНИ

Неправильне встановлення гальмівного супорта та/або гальмівних колодок може привести до того, що колодки будуть знаходитися під різними кутами до гальмівного диска. При цьому кожна сторона колодки зношується із різною швидкістю. Сині плями виникають внаслідок значного локального перегріву в тих місцях, де є контакт з фрикційним матеріалом.

НАСЛІДКИ

Поступове збільшення вібрацій в результаті появи точок перегрівання. Можливе зниження ефективності гальмування.

УСУНЕННЯ

Перевірте та у разі потреби відремонтуйте гальмівний супорт. Замініть гальмівні колодки, перевіривши, чи підходять їх тип та форма для конкретного застосування.

Несправність пов’язаного компонента 4

trouble-tracers-discs-associated4
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування гальмівних колодок. Сильне зношування однієї колодки і мінімальне зношування протилежної колодки.

ПРИЧИНИ

Заїдання гальмівного супорта. Одна гальмівна колодка постійно контактує з гальмівним диском, що призводить до зношування колодки аж до металевої несучої пластини. На стороні гальмівного диска, яка контактує з несучою пластиною, з’являються сильні задири. Інша сторона диска та інша колодка виглядають практично новими.

НАСЛІДКИ

Постійний скрегіт, вібрація та зниження ефективності гальмування. Можлива незбалансована гальмівна дія, і автомобіль уводить в одну сторону.

УСУНЕННЯ

Необхідно перевірити, замінити або відремонтувати гальмівний супорт. У разі необхідності замініть гальмівні колодки та диски.

Неправильна експлуатація/термічне пошкодження 1

trouble-tracers-discs-misuse1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Радіальні тріщини/сині плями, що відповідають вентиляційним рамам

ПРИЧИНИ

Сині плями є ознакою тріщин, які збільшуються. Це викликано зміною металургійних характеристик на поверхні металу, що робить його твердим та крихким. Це є типовою ознакою перенавантаження гальма вище нормальних конструктивних обмежень. Причиною може бути інтенсивне або нестандартне гальмування, наприклад, в результаті агресивного стилю водіння або надмірного корисного навантаження.

НАСЛІДКИ

Погіршення експлуатаційних характеристик гальм/зниження ефективності гальмування, шум, вібрації.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски, уникайте неправильного використання гальмівної системи та більш ефективно використовуйте двигун/трансмісію для зниження швидкості.

Неправильна експлуатація/термічне пошкодження 2

trouble-tracers-discs-misuse2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

На диску видно забарвлення різної інтенсивності та різних відтінків (синього, фіолетового, золотавого).

ПРИЧИНИ

Погане притирання. В нових гальмах допускається невелика відмінність в приляганні робочої поверхні гальмівної колодки до поверхні диска. Якщо гальма притерті неналежним чином, поверхні, де відбувається тертя, перегріваються, що веде до зміни металургійних характеристик на фрикційній поверхні.

НАСЛІДКИ

Зниження ефективності гальмування внаслідок збільшення тертя. Можливі вібрації, які можуть знизити строк служби гальмівних колодок і дисків.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та правильно виконайте процедуру притирання, наприклад, впродовж перших 200 кілометрів помірно натискайте на гальмівну педаль.

Ненормальне зношування 1

trouble-tracers-discs-abnormal1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Надмірне зношування. Товщина гальмівного диска менше рекомендованої виробником «мінімальної товщини».

ПРИЧИНИ

Нерегулярні перевірки гальмівних дисків або їх заміна у невірний момент часу.

НАСЛІДКИ

Зниження ефективності гальмування, вібрація та надмірний шум під час гальмування.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. У майбутньому регулярно перевіряйте гальмівні диски та виконуйте їх періодичне технічне обслуговування.

Ненормальне зношування 2

trouble-tracers-discs-abnormal2

 

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Гальмівний диск сильно зношений і має канавки на поверхні.

ПРИЧИНИ

Надмірне або повне зношування гальмівної колодки призводить до контакту несучої пластини гальмівної колодки з диском (металу з металом), що викликає пошкодження поверхні гальмівного диска.

НАСЛІДКИ

Дуже низька ефективність гальмування/збільшений гальмівний шлях та скрегіт.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки. У разі використання індикатора зношування гальмівної колодки перевірте, чи правильно він працює.

Ненормальне зношування 3

trouble-tracers-discs-abnormal3
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Глибокі канавки між головкою та поверхнею гальмівного диска.

ПРИЧИНИ

Надмірне зношування гальмівної колодки та диска може призвести до переміщення несучої пластини колодки у гальмівному супорті. У цьому випадку несуча пластина зношеної гальмівної колодки вискакує зі свого місця в супорті та створює канавку між головкою та поверхнею гальмівного диска.

НАСЛІДКИ

Дуже низька ефективність гальмування, довгий хід гальмівної педалі та сильний шум.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки. Перевірте та у разі потреби відремонтуйте гальмівний супорт.

Неправильне встановлення 1

trouble-tracers-discs-assembly1
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Деформація поверхні контакту зі ступицею та/або тріщини навкруги посадочних отворів.

ПРИЧИНИ

Неправильна послідовність затягування. Було прикладено недостатній момент затягування.

НАСЛІДКИ

Вібрація, особливо при початкових гальмуваннях.

УСУНЕННЯ

Замініть диски та дотримуйтесь правильної послідовності затягування гвинтів і рекомендованих виробником моментів затягування.

Неправильне встановлення 2

trouble-tracers-discs-assembly2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Відокремлення або деформація поверхні контакту зі ступицею.

ПРИЧИНИ

Надмірне затягування гвинтів та недотримання рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування.

НАСЛІДКИ

Відокремлення контактної поверхні диска. Повний вихід гальм з ладу.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів.

Неправильне встановлення 3

trouble-tracers-discs-assembly3
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування поверхні гальмівної колодки.

ПРИЧИНИ

Нерівномірно зношений гальмівний диск або «зношені краї» на ньому призведуть до таких самих відбитків на гальмівній колодці.

НАСЛІДКИ
  • Скрегіт та глухий шум.
  • Передчасне зношування гальмівної колодки.
УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки.

Неправильне встановлення 4

trouble-tracers-discs-assembly4
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Деформація поверхні контакту зі ступицею та/або тріщини навкруги неї.

ПРИЧИНИ

Дуже високий момент затягування установочних гвинтів.

НАСЛІДКИ

Вібрації, які з’являються вже при початкових гальмуваннях і потім не зникають.

УСУНЕННЯ

Замініть диски, і не прикладайте надмірне зусилля під час затягування гвинтів. Установочні гвинти призначені лише для забезпечення правильного позиціонування диска.

Неправильне встановлення 5

trouble-tracers-discs-assembly5
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Бруд та/або іржа на поверхні контакту зі ступицею.

ПРИЧИНИ

Забруднення на поверхні контакту зі ступицею можуть призвести до зміщення під час встановлення, що веде до нерегулярного контакту між гальмівною колодкою та поверхнею диска і нерівномірного зношування диска.

НАСЛІДКИ

Нерівномірна товщина диска, що веде до коливання поверхні диска, в результаті чого з’являються шум та вібрація. Цей ефект сильно прогресує в процесі використання гальм.

УСУНЕННЯ

Зніміть гальмівний диск та ретельно очистіть поверхні ступиці колеса та диска, видаляючи іржу та інші відкладення. Перевірте, щоб опорна поверхня не була ні деформованою, ні пошкодженою. Замініть диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. 

Неправильне встановлення 6

trouble-tracers-discs-assembly6
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Відокремлення головки гальмівного диска від його робочої поверхні.

ПРИЧИНИ

Механічна напруга внаслідок зміщення. Неправильне встановлення або позиціонування гальмівного супорта та диска ведуть до постійного асиметричного зношування гальмівної поверхні, що врешті-решт призводить до відокремлення головки.

НАСЛІДКИ

Спочатку гучний шум та вібрація під час гальмування, а потім механічне пошкодження внаслідок відокремлення головки.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. Перед встановленням дисків перевірте вирівнювання та монтаж корпусу супорта на осі.

Несправність пов’язаного компонента 1

trouble-tracers-discs-associated1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Канавки на диску.

ПРИЧИНИ

Поява глибоких канавок викликана потраплянням абразивних частинок між гальмівними колодками та диском. Сторонні забруднення можуть попадати ззовні гальмівної системи (дорога, бруд, вода) або з погано змішаного фрикційного матеріалу.

НАСЛІДКИ

Шум під час гальмування та звичайного руху та зниження ефективності гальмування внаслідок зменшення площі контактної поверхні гальм.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні колодки та диски.

Несправність пов’язаного компонента 2

trouble-tracers-discs-associated2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Забруднення поверхні гальмівного диска – глазурування та/або темні плями.

ПРИЧИНИ

Попадання частинок фрикційного матеріалу на поверхню гальмівного диска. Це зазвичай відбувається, коли встановлено гальмівні колодки поганої якості.

НАСЛІДКИ

Вібрація, зниження ефективності гальмування та жорстка гальмівна педаль.

УСУНЕННЯ

Встановлюйте тільки гальмівні колодки високої якості, які мають фрикційний матеріал, що підходить для гальмівної системи та автомобіля.

Несправність пов’язаного компонента 3

trouble-tracers-discs-associated3
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування гальмівних поверхонь. Сині плями посередині гальмівної поверхні. Можливе виникнення тріщин.

ПРИЧИНИ

Неправильне встановлення гальмівного супорта та/або гальмівних колодок може привести до того, що колодки будуть знаходитися під різними кутами до гальмівного диска. При цьому кожна сторона колодки зношується із різною швидкістю. Сині плями виникають внаслідок значного локального перегріву в тих місцях, де є контакт з фрикційним матеріалом.

НАСЛІДКИ

Поступове збільшення вібрацій в результаті появи точок перегрівання. Можливе зниження ефективності гальмування.

УСУНЕННЯ

Перевірте та у разі потреби відремонтуйте гальмівний супорт. Замініть гальмівні колодки, перевіривши, чи підходять їх тип та форма для конкретного застосування.

Несправність пов’язаного компонента 4

trouble-tracers-discs-associated4
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Нерівномірне зношування гальмівних колодок. Сильне зношування однієї колодки і мінімальне зношування протилежної колодки.

ПРИЧИНИ

Заїдання гальмівного супорта. Одна гальмівна колодка постійно контактує з гальмівним диском, що призводить до зношування колодки аж до металевої несучої пластини. На стороні гальмівного диска, яка контактує з несучою пластиною, з’являються сильні задири. Інша сторона диска та інша колодка виглядають практично новими.

НАСЛІДКИ

Постійний скрегіт, вібрація та зниження ефективності гальмування. Можлива незбалансована гальмівна дія, і автомобіль уводить в одну сторону.

УСУНЕННЯ

Необхідно перевірити, замінити або відремонтувати гальмівний супорт. У разі необхідності замініть гальмівні колодки та диски.

Неправильна експлуатація/термічне пошкодження 1

trouble-tracers-discs-misuse1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Радіальні тріщини/сині плями, що відповідають вентиляційним рамам

ПРИЧИНИ

Сині плями є ознакою тріщин, які збільшуються. Це викликано зміною металургійних характеристик на поверхні металу, що робить його твердим та крихким. Це є типовою ознакою перенавантаження гальма вище нормальних конструктивних обмежень. Причиною може бути інтенсивне або нестандартне гальмування, наприклад, в результаті агресивного стилю водіння або надмірного корисного навантаження.

НАСЛІДКИ

Погіршення експлуатаційних характеристик гальм/зниження ефективності гальмування, шум, вібрації.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски, уникайте неправильного використання гальмівної системи та більш ефективно використовуйте двигун/трансмісію для зниження швидкості.

Неправильна експлуатація/термічне пошкодження 2

trouble-tracers-discs-misuse2
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

На диску видно забарвлення різної інтенсивності та різних відтінків (синього, фіолетового, золотавого).

ПРИЧИНИ

Погане притирання. В нових гальмах допускається невелика відмінність в приляганні робочої поверхні гальмівної колодки до поверхні диска. Якщо гальма притерті неналежним чином, поверхні, де відбувається тертя, перегріваються, що веде до зміни металургійних характеристик на фрикційній поверхні.

НАСЛІДКИ

Зниження ефективності гальмування внаслідок збільшення тертя. Можливі вібрації, які можуть знизити строк служби гальмівних колодок і дисків.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та правильно виконайте процедуру притирання, наприклад, впродовж перших 200 кілометрів помірно натискайте на гальмівну педаль.

Ненормальне зношування 1

trouble-tracers-discs-abnormal1
 
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Надмірне зношування. Товщина гальмівного диска менше рекомендованої виробником «мінімальної товщини».

ПРИЧИНИ

Нерегулярні перевірки гальмівних дисків або їх заміна у невірний момент часу.

НАСЛІДКИ

Зниження ефективності гальмування, вібрація та надмірний шум під час гальмування.

УСУНЕННЯ

Повна перевірка гальмівної системи та пов’язаних компонентів. Замініть будь-які несправні компоненти та встановіть нові диски, дотримуючись рекомендованих виробником моменту та послідовності затягування гвинтів. У майбутньому регулярно перевіряйте гальмівні диски та виконуйте їх періодичне технічне обслуговування.

Ненормальне зношування 2

trouble-tracers-discs-abnormal2

 

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Гальмівний диск сильно зношений і має канавки на поверхні.

ПРИЧИНИ

Надмірне або повне зношування гальмівної колодки призводить до контакту несучої пластини гальмівної колодки з диском (металу з металом), що викликає пошкодження поверхні гальмівного диска.

НАСЛІДКИ

Дуже низька ефективність гальмування/збільшений гальмівний шлях та скрегіт.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки. У разі використання індикатора зношування гальмівної колодки перевірте, чи правильно він працює.

Ненормальне зношування 3

trouble-tracers-discs-abnormal3
ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

Глибокі канавки між головкою та поверхнею гальмівного диска.

ПРИЧИНИ

Надмірне зношування гальмівної колодки та диска може призвести до переміщення несучої пластини колодки у гальмівному супорті. У цьому випадку несуча пластина зношеної гальмівної колодки вискакує зі свого місця в супорті та створює канавку між головкою та поверхнею гальмівного диска.

НАСЛІДКИ

Дуже низька ефективність гальмування, довгий хід гальмівної педалі та сильний шум.

УСУНЕННЯ

Замініть гальмівні диски та колодки. Перевірте та у разі потреби відремонтуйте гальмівний супорт.

Back to All Symptoms